Tuesday 1 May 2012

Cuaca yang panas

gambar Mr Google
Seminggu ni, cuaca memang terasa panas sangat. Badan asyik berpeluh tak kira siang atau malam. Kadang-kadang, saya terpaksa bangun malam untuk mandi sebab rimas dengan keadaan yang berpeluh waktu tidur. Dalam rumah ni asyik buka tingkap memanjang. Nasib baiklah rumah tingkat 8. Ada privacy sikit. Boleh selak langsir seluas-luasnya. Angin malam sejuk..nyaman..segarr. Bahagia rasa..huhu.

Banyakkan minum air masak
Cuaca yang panas macam ni, kita memang kuat minum air. Anak saya, kat rumah, asyik minta air masak je. Nampak macam dia banyak minum dari makan. Saya sendiri pun sama. Di sekolah memang habis air mineral sebotol yang 1.5 liter ditambah dengan air yang saya bawa dari rumah, 1 liter. Lepas zohor lak, saya refill air kat pantry sekolah. Fuhh..memang selalu dahaga.

Dahaga simpton diabetics
Hari tu, saya pelik gak kenapa saya ni asyik minum air je. Hubby lak kurang minum air. Pastu, saya terfikir, orang kata, kalau ada diabetics, memang kuat dahaga. So, malam tu jugak saya ke klinik ambil darah, check gula. Alhamulillah, takde diabetics..bacaan gula saya 5.6 (masa tu baru lepas makan).

No comments:

Post a Comment