Thursday 18 October 2012

Budak baru belajar

Alhamdulillah, hari ni rasa lebih sihat berbanding semalam. Dah boleh kembali masak untuk dinner. Balik sekolah tadi terus beli barang untuk masak. Kesian kat hubby & anakanda sorang tu, asyik makan tak proper. So, hari ni saya masak betul2. Gulai ayam masak lemak, tempe goreng dengan terung. Masakan saya memang cukup2 untuk Muhd dengan papa dia. Kalau masak lebih, nanti saya juga yang kena habiskan. Tabiat ni tak elok dan saya cuba kurangkan. Semenjak dah tak makan malam ni, badan rasa ringan sikit.

Lepas siap memasak tadi, duk fikir2 nak buat persiapan hari raya haji ni. Hehehe...simple2 je. Hari raya haji tahun ni, niat dihati nak jahit langsir baru. Dah 2 tahun tak bertukar langsir. Nak jahit yang simple je, sedap mata memandang. Tak suka yang beropol2. Jahit straight je. Baju raya...pakai yang hari raya puasa hari tu je. Cumanya, saya nak touch up sikit. Hehe..nak jahit manik kat lengan. Baju raya tahun ni, saya berjaya jahit sendiri. Hubby pun suka & excited tengok saya menjahit. Yang paling buat saya happy bila hubby percaya kat saya. Dulu, sebelum kahwin, saya pernah jahit blouse dan jubah sendiri. Jahitan yang sangat simple. Belajar dengan kawan. Tapi, kali ni, saya banyak belajar dalam blog2 kawan. Terima kasih atas tunjuk ajar kalian. Itulah namanya ilmu yang bermanfaat yang boleh di bawa mati...Ameen.

baju kurung...baju raya tahun ni..

peasant blouse..bawah lutut..pakai kat rumah je..

leher luas, selesa sangat..

simple...jahitan manik

Ok, nanti saya share macamana nak jahit peasant blouse dan baju tidur. Memang selesa jahit sendiri. Design peasant blouse tu boleh dijadikan baju tidur juga. Jahit labuh sikit ke bawah lutut, dan jahitkan english lace dilengan dan bawah. Pilih kain yang lembut dan jatuh...warna lembut2..mesti cantik dipakai untuk suami.

No comments:

Post a Comment