Monday, 3 December 2012

Cuti Sekolah | Karenah Anakanda

Hari ni saya dengan anakanda ke PETRONAS (Kedai Mesra) untuk bank in duit ke a/c CIMB. Sebelum sampai ke PETRONAS, saya berkali2 pesan pada anakanda sorang ni;

Mama: Muhammad, kita nak pergi Petronas ni. Mama nak bank in duit jap.
Muhammad: Yeayy2...nak pergi Petronas. Nanti Muhammad nak beli Boboiboy lagi. Muhammad nak Boboiboy Petir. Muhammad ada duit ni <sambil tunjukkan duit syiling yang dia ada..hehe..ada la dalam 80 sen>
Mama: Muhammad, kan dah beli hari tu. Buat apa banyak2. Membazir je. Kesian kawan2 Muhammad kat Palestin takde mainan macam Muhammad, kesian kan?
Muhammad: <terdiam berfikir> emm...Muhammad nak tengok je..Muhammad x beli pun. 
Mama: <terseyum lega>

Sampai je kat Petronas (Kedai Mesra), saya pesan lagi...ulang2 ayat yang sama supaya dia ingat & faham. Masuk je kedai tu, dia terus berlari cari boboiboy. Alhamdulillah, dia takde cakap nak beli. Memang dia tengok2 je...macam window shopping..hehe. Lepas tu, biasalah, anak saya ni tak duduk diam. Habis dia pusing satu kedai tengok barang2 yang dia suka. Mulutnya tak berhenti2 membebel entah apa2...hehe..kelakar la anak mama ni.

Dalam sibuk menggunakan mesin cash deposit tu, sesekali saya panggil dia supaya dia tak melarat keluar kedai pulak. Risau jugak, sekarang ni musim culik budak kan. Tiba2, masa saya panggil dia beberapa kali, dia tak menyahut. Mulalah berdebar dibuatnya. Pastu dengar dia menjerit "Mama!! Muhammad kat sini la. Muhammad nak gula2 ni. Mama!! ada halal tak gula2 ni?" Kahkahkah...semua orang kat kedai tu gelak tengok dia. Suara dia memang kuat..macam mama dia..hehe. Kelakar la Muhammad ni. Saya pun belikan la gula2 tu. Kesian kat dia..memang ada halal JAKIM kat gula2 tu.
Muhammad Farhi...3/12/2012

tengokla tu..aksi apa tu..



3 comments:

  1. Kelakar la Muhammad ni....xper Muhammad mintak jer boboiboy tu ngan mama....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. hahaha..boboiboy tu mahal..patung jer pun..x teruja pun..hehe..

    ReplyDelete